Імпліцитні теорії інтелекту

Автор(и)

  • Олена Щербакова ДУ "ІОЗДП НАМН"

Ключові слова:

імпліцитні теорії здібностей, навчальна діяльність, теорії нарощених та заданих здібностей, губристична мотивація, мотивація навчання, учні основної школи

Анотація

Стаття характеризує засоби психодіагностики імпліцитних теорій інтелекту учнів основної школи: показники нарощуваної та заданої установок, де перша передбачає віру у те, що знання, здібності та компетентність можна отримати за умовою докладання зусиль, а друга – здібності є заданими і не можуть бути вдосконаленими. Показана стандартизація методики «Опитувальника імпліцитних теорій здібностей» та її валідність та надійність.

Посилання

Blackwell, L.S.; Trzniewski, K.H.; Dweck, C.S. (2007). "Implicit Theories of Intelligence Predict Achievement Across an Adolescent Transition: A Longitudinal Study and an Intervention". Child Development. 78 (1): 246–263.

Dweck, C. S. (2006). Mindset: The new psychology of success. New York: Random House.

Dweck, C. S., & Leggett, E. L. (1988). A social-cognitive approach to motivation and personality. Psychological Review, 95 (2), 256–273.

Elliott, E.S.; Dweck, C.S. (1988). "Goals: An approach to motivation and achievement". Journal of Personality and Social Psychology.

Fetiskin N.P., Kozlov V.V., Manuilov G.M. (2002). Social-psychological diagnostics of the development of personality and small groups M., Publishing House of the Institute of Psychotherapy.

Fomenko K.I. (2017). Psychodiagnostics of motivational sphere of personality of primary school pupil // Visnyk Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho pedahohichnoho universytetu imeni H. S. Skovorody. Psykholohiya. 55. S. 280-295 [in Ukrainian].

Furnham, A. (1988). Lay theories: Everyday understanding of problems in the social sciences. New York: Pergamon.

Gordeeva T.O. (2013) Motivation of educational activity of schoolchildren and students: structure, mechanisms, conditions of development. M .: MSU. 2013. 444 p.

Hrinchenko O.M. (2018). Kohnityvni osoblyvosti profesiynoho samovyznachennya studentiv-psykholohiv [Cognitive features of professional self-determination of students-psychologists]. Kharkiv. [in Ukrainian].

Kornilova T. & Kornilov S. (2009). The Use of Foreign Psychodiagnostic Inventories in Multicultural Psychoeducational Assessment. Hamilton Printed, 351-373.

Starovoit T.P. (2015) Henderni osoblyvosti motyvatsiyi navchalʹno-profesiynoyi diyalʹnosti u studentiv tekhnichnykh spetsialʹnostey [Gender-based specific features of motivation in educational and professional activities of students of technical universities]. Kharkiv. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-14

Номер

Розділ

Статті