Педагогіка партнерства – підґрунтя психічного здоров’я молодшого школяра

Автор(и)

  • Анна Пелипчук Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12 Вінницької міської ради»

Ключові слова:

психічне здоров’я учнів початкової школи, чинники психічного здоров’я, психологічна культура, сімейне виховання, шкільне середовище, співпраця школи та родини

Анотація

Дана стаття розкриває теоретичні аспекти психічного здоров’я учнів початкової школи. Тенденції розкриття проблеми психічного здоров’я дітей молодшого шкільного віку. Розглядаються особливості та чинники, які впливають на психічне здоров’я дитини. Відкривається значущість педагогіки партнерства на психічний розвиток дитини. Рекомендовано шляхи його збереження та покращення

Посилання

Державна національна програма “Освіта”. Україна ХХІ століття. – К.: Райдуга, 1994. – 62 с.

Сухомлинський В. О. Духовний світ школяра / В. О. Сухомлинський // Вибр. твори в 5-ти т. – К.: Рад. школа, 1976. – Т. 1. – С. 209–402

Психическое здоровье и психосоциальное развитие детей: доклад Комитета экспертов ВОЗ; [пер. с англ. Г. Д. Островского] / 613 Всемирная организация здравоохранения. – Женева : Изд-во «Медицина», 1979. – 86 с. – Серия технических докладов.

Гармаш Л. Психічне здоров’я учнів початкової школи та шляхи його поліпшення / Гармаш Л., Коцур Н., Товкун Л. // Освіта регіону. Політологія, психологія, комунікації. – 2011. – № 2. – С. 323–327.

Гнатюк О. В. Формування та збереження психічного здоров’я молодших школярів у навчально-виховному процесі : зб. наук. праць Ін-ту психології ім. Г. С. Костюка АПН України / за ред. С. Д. Максименка. – К. : ГНОЗІС, 2005. – Т. VІІ. – Вип. 7. – С. 81–88.

Кочерга О. Психічне здоров’я молодшого школяра / О. Кочерга, О. Васильєв // Психолог на батьківських зборах / [ упоряд. О. Главник]. – К.: Редакції загально педагогічних газет, 2003. – 112с

Гетьман Т. О. Психологічні чинники збереження здоров’я молодших школярів : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна і вікова психологія» / Т.О. Гетьман. – Київ, 2014. – 23 с.

Головченко А. Ф. Роль психологічної служби у забезпеченні психічного здоров’я учнів, вчителів та адміністрації гімназії / А. Ф. Головченко, Л. М. Карамушка // Психологічна наука і сучасній заклад народної освіти : матеріали Міжрегіональної науково-практичної конференції, (21–24 березня, м. Запоріжжя); [у 6 т.] / Науково-методичний центр Управління освіти Запорізького міськвиконкому, Інституту психології Академії педагогічних наук України. – Запоріжжя, 1994. – 85 с. – Т. 3: Охорона психічного здоров’я вчителів та учнів. – С. 80–82.

Технологія моніторингу психічного здоров’я школярів / [О. А. Бесєдіна, Г. М. Даниленко, Н. М. Колотій та інші] – Харків, 1998. – 22 с.

Гарбузов В. И. Нервные дети / В. И.Гарбузов. – Л.: Медицина, 1990. – 173с.

Исаев Д. Н. Предупреждение реакций дезадаптации (кризисных состояний) / Д. Н. Исаев // Практична психологія та соціальна робота. – 2013. – № 3. – С.56–61.

Батьківські збори / Т. В. Виноградова. – Х.: Вид. група «Основа», 2006. – с. 237.

Баева И. А. Психологическая безопасность образовательной среды как ресурс психического здоровья субъектов образования / И. А. Баева // Психологическая наука и образование. –2012. – №4. – С. 11–17. 2.

Безруких М. М. Трудности обучения младших школьников, имеющих нарушение психического здоровья / М. М. Безруких, С. П. Ефимова, Е. Н. Юркевич // Мир психологии. -2003. - №4(236). – С.211–218.

Косигіна О.В. Створення психологічного безпечного освітнього середовища / О.В.Косигіна // Управління школою. – 2013. – № 10-12 (382-384). – С.66–67.

Гладких Л. П. Вариативная модель оценки психического здоровья дошкольников и младших школьников в образовательном пространстве / Л. П. Гладких // Психологическая наука и образование.– 2001. – № 2. – С.21– 25.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Номер

Розділ

Статті