Стратегія в управлінні розгортанням здоров’ясприятливим простором у закладах позашкільної освіти в умовах автономії

Автор(и)

  • Ірина Мосякова Мелітопольський державний педагогічний університет імені Богдана Хмельницького

Ключові слова:

вихованці, координація стратегічного позиціонування

Анотація

У статті представлено аргументацію авторської ідеї розгортання здоров’ясприятливого простору у закладах позашкільної освіти, яка не лише переосмислює практичний досвід керівництва багатопрофільним закладом позашкільної освіти, а й створює нове підґрунтя для утвердження простору практикування у трьох вимірах «вихованець як носій цінності здоров’я», «вихованець у здоров’ясприятливому освітньому середовищі», «педагог як носій цінності здоров’я». Автором доведено, що надважливе значення має не лише визначення цих вимірів, а й їх взаємоузгодження і цілісність, а відтак управління стратегічним позиціонуванням, що має стати контрольованим, а не фрагментарним і імітованим

Посилання

Закон України «Про позашкільну освіту» // Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2000, № 46, ст.393.

Ворона Л. І. (2021). Нормативно-правове забезпечення розвитку позашкільної освіти в Україні. Вісник Запорізького національного університету. Педагогічні науки , (2), 11-16. doi: 10.26661/2522-4360-2020-2-01.

Itzoe, M. S. M., & Frasso, R. (2020). Tiny or Tall, Mighty or Small—Music for All! Developing an Interactive Online Storybook to Promote Body Positivity in Children. Health Promotion Practice. doi: 10.1177/1524839920952404

Hosseini, S. A., Padhy, R. K. (2019). Body image distortion. In StatPearls: Treasure island. StatPearls. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK546582/

Saunders E.J. Mobilizing Communities in Support of Teen Pregnancy Prevention: “Communitywide Initiatives” Findings. Health Promotion Practice. 2018;19(1):16-22. doi: 10.1177/1524839916662602

Plant, A., Montoya, J. A., Snow, E. G., Coyle, K., & Rietmeijer, C. (2019). Developing a Video Intervention to Prevent Unplanned Pregnancies and Sexually Transmitted Infections Among Older Adolescents. Health Promotion Practice, 20(4), 593–599. doi: 10.1177/1524839918778832

The 2017/18 Health Behaviour in School-aged Children (HBSC) study - Methodology of the World Health Organization’s child and adolescent health study. Journal of Health Monitoring. 2020 5(3). doi: 10.25646/6904. Robert Koch Institute, Berlin

Wright B, Garside M, Allgar V, Hodkinson R, Thorpe H. A large population-based study of the mental health and wellbeing of children and young people in the North of England. Clinical Child Psychology and Psychiatry. 2020; 25 (4): 877-890. doi: 10.1177/1359104520925873

Department of Health and Social Care and Department for Education . (2017). Transforming children and young people’s mental health provision: A green paper. https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/664855/Transforming_children_and_young_people_s_mental_health_provision.pdf

Birch D.A, Auld M.E. Public Health and School Health Education: Aligning Forces for Change. Health Promotion Practice. 2019; 20(6):818-823. doi: 10.1177/1524839919870184

Itzoe, M. S. M., & Frasso, R. (2020). Tiny or Tall, Mighty or Small—Music for All! Developing an Interactive Online Storybook to Promote Body Positivity in Children. Health Promotion Practice. doi: 10.1177/1524839920952404

Riggs N, Tewari A, Stigler M, et al. Indian Students’ Perspectives on Obesity and School-Based Obesity Prevention: A Qualitative Examination. Health Promotion Practice. 2013; 14(6): 816-823. doi: 10.1177/1524839913502203

Стратегія розвитку позашкільної освіти / за ред. проф. О. В. Биковської. – К. : ІВЦ АЛКОН, 2018. – 96 с.

Beck M.S, Fjorback L.O, Juul L. Associations between mental health and sociodemographic characteristics among schoolchildren. A cross-sectional survey in Denmark 2019. Scandinavian Journal of Public Health. April 2021. doi: 10.1177/14034948211002062

Morris R, Dobson G. Spending the pupil premium: What influences leaders’ decision-making? Educational Management Administration & Leadership. 2021; 49(2):284-302. doi: 10.1177/1741143220905062

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-30

Номер

Розділ

Статті